Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2007
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2007
- © Latvijos universitetas, 2002-2007
Straipsnis
Marketingo ir gamybos veiklos koordinavimas Lietuvos verslo vystymesi
Rita Kuvykaitė, Viltė Auruškevičienė, Aura Drakšaitė
SANTRAUKA. Plėtodamos veiklą įmonės susiduria su pagrindinių veiklų derinimo problema. Straipsnio tikslas – atskleisti kaip verslo plėtros įtakoje keičiasi pagrindinių įmonės veiklų derinimo technikos.
Pagrindinės įmonės veiklos skirstomos į dvi grupes: į gamybą orientuotas ir į marketingą orientuotas veiklas. Šių įmonės veiklos funkcijų vykdymo metu sukuriama didžiausia prekės pridėtinė vertė. Plečiantis verslui keičiasi organizacinės valdymo struktūros, kurių kiekvienai būdingas tam tikrų pagrindinių įmonės veiklų derinimo technikų naudojimas. Straipsnyje teigiama, kad veiklos vykdymo aplinkai tampant sudėtingesnei, pagrindinių įmonės veiklų tarpusavio derinimui naudojama daugiau neformalių technikų.
Darbe pateikiamas apibendrinantis pagrindinių įmonės veiklų derinimo technikų kaitos verslo plėtros sąlygomis modelis, kuriuo remiantis formuluojami empirinio tyrimo klausimai. Kokybinis tyrimas, kuriame dalyvavo Lietuvoje veikiančių tarptautinių įmonių marketingo ir gamybos vadovai parodė, kad plečiantis veiklai firmos naudoja daugiau neformalių pagrindinių įmonės veiklų tarpusavio derinimo technikų: bendrą vertybių sistemą, vadybos informacines ir benchmarking‘o sistemas, tikslinių komandų sudarymą.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: verslo vystymas, marketingas, gamyba, organizaciniai metmenys, Danija, Šveicarija, Lietuva.