Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2010
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2010
- © Latvijos universitetas, 2002-2010
Straipsnis
Vartotojų elgsenos ir produkto kilmės sąveika: srities ir jos teorinių pagrindų evoliucija
Tanja Dmitrović, Irena Vida
SANTRAUKA. Vartotojai reaguoja į produkto kilmę kaip į prekės atributą, tai veikia vartotojų motyvaciją ir pasirinkimą. Be to, produkto kilmė didelį mokslininkų susidomėjimą kelianti sritis. Šiame straipsnyje mes apžvelgiame, klasifikuojame ir sintetiname mokslinių tyrimų sroves, kurios nagrinėja produktų, prekės ženklų, paslaugų ir organizacijų (nacionalinės) kilmės vaidmenį vartojime.
Visų pirma mes pateikiame chronologinę literatūros apžvalgą, kadangi ji plėtojosi nuo 1960-ųjų. Tuomet, mes nagrinėjame teorinius teiginius ir koncepcijas, kad galėtume pateikti produkto kilmės padarinius ir identifikuojame dvi pagrindines mokslinės literatūros sroves:
- a) studijos, susijusios su kilmės šalies (KŠ) tyrimais,
- b) tyrimai, nagrinėjantys susitelkia ties vartotojo ideologija.
Išsiaiškinome, kad dvi minėtos tyrimų srovės nagrinėja skirtingas teorines perspektyvas ir yra pagrįstos skirtingais pagrindiniais vartotojų pasitenkinimo formavimas mechanizmais. Kilmės šalies studijos siekia pabrėžti informacijos apdorojimo perspektyvą su pažintiniais ir efektyviais mechanizmais pagrindinėje pozicijoje, tuo metu, kai vartotojo ideologijos tyrimai susitelkia ties pirkimo elgsena, pagrįsta normatyvine ir pažinimo apdorojimo technikomis.
Identifikuodami panašumus ir skirtumus tarp dviejų literatūros srovių, mes bandome nustatyti pastovų pagrindą būsimiems empiriniams produkto kilmės poveikio vartotojų elgsenai vertinimams. Siekdamos įvykdyti šį užsibrėžtą tikslą, šiame straipsnyje pateikėme produkto kilmės ir vartotojų elgsenos sąveikos modelį.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: antreprenerystė, antrepreneris, darbo rinka, bedarbystė, išsilavinimas ir mokymasis, posocialistinės valstybės, Lenkija.