Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2010
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2010
- © Latvijos universitetas, 2002-2010
Straipsnis
Prekių kilmės šalies poveikis transformacijų kontekste: nostalgija, etnocentrizmas ir priešiškumas šaliai
Sigitas Urbonavičius, Vytautas Dikčius, Justina Gineikienė, Mindaugas Degutis
SANTRAUKA. Per paskutiniuosius dešimtmečius pasaulyje vyko daug politinio, ekonominio bei socialinio pobūdžio transformacijų. Eilė šalių nustojo egzistuoti, o buvusios jų sudėtinės dalys įgijo ar atgavo nepriklausomybę. Toks kontekstas sudaro savitas sąlygas formuotis vartotojų požiūriui į kaimyninių šalių prekes bei pačias šalis. Daug tyrinėtas kilmės šalies poveikis gali būti pagrįstai siejamas su nostalgija, etnocentrizmu ir galimu priešiškumu konkrečiai šaliai. Straipsnyje nagrinėjama šių veiksnių tarpusavio sąveika bei jų įtaka vartotojų požiūriui į priešiškai vertinamos šalies prekes. Skirtingai nei ankstesniuose kitų autorių tyrimuose, nustatytas stiprus ryšys tarp neigiamo šalies vertinimo ir jos prekių vertinimo, atskleistas nostalgijos poveikis etnocentrizmui ir priešiškumui. Tikėtina, kad šie savitumai sietini su savita transformaciją patyrusių šalių vartotojų asmenine patirtimi, kurios poveikis negalėjo būti pastebėtas tiriant kitokiomis aplinkybėmis.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: Šalies priešiškumas, etnocentrizmas, nostalgija, kilmės šalis, produkto vertė.