Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2010
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2010
- © Latvijos universitetas, 2002-2010
Straipsnis
Gugenheimo muziejus kaip ekonomikos variklis? Kai kurie preliminarūs veiksmingumo faktoriai
Beatriz Plaza, Silke N Haarich
SANTRAUKA. Vidurio ir Rytų Europos šalys ieško būdų, kaip iš naujo perpozicionuoti savo miestus miesto marketingo investicijų dėka, šiuo atveju ne išimtis yra Lietuvos sostinė – Vilnius. Pastačius naujus stadionus, prekybos centrus ir daugiafunkcinius miestų kompleksus, buvo nominuota Europos kultūros sostinė 2009, Vilnius dabar planuoja Gugenheimo muziejaus statybą, kuris praplėstų kultūrinio turizmo galimybes ir padėtų pateikti Vilniaus miestą pasaulio žemėlapyje.
Šios veiklos yra brangios ir turi labai didelę operacinę riziką. Šio straipsnio tikslas yra atskleisti įvairius veiksnius ir sąlygas, kurios identifikuoja pasaulio meno muziejų sėkmes arba nesėkmes. Autorės naudojo Bilbao miesto Ispanijoje atvejį kaip miesto ekonominės veiklos peraktyvavimo pavyzdį.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: kultūros politika, miesto marketingas, muziejai kaip ekonomikos varikliai, miestų atgaivinimas, Vilnius.