Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2010
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2010
- © Latvijos universitetas, 2002-2010
Straipsnis
Prekės ir santykių vertės priešprieša verslas-verslui gamybos santykiuose
Tomaž Čater, Barbara Čater
SANTRAUKA. Ilgalaikiuose verslas-verslui santykiuose nauda/vertė, pasitenkinimas ir lojalumas yra tikriausiai vieni iš trijų svarbiausių veiksnių. Remiantis ankstesniais santykių marketingo ir santykių paremtų konkurenciniu pranašumu tyrimais, straipsnio tikslas yra įtraukti į žinių apie klientų pasitenkinimą ir lojalumą pagrindą verslas-verslui santykiuose diferencijuojant tarp produkto ir santykio vertės, įtraukiant vartotojų konkurencinio pranašumo koncepciją į modelyje. Empiriniai rezultatai yra pagrįsti verslas-verslui ir klientas-tiekėjui santykiais 477 gamybos įmonėse registruotose Slovėnijoje. Rezultatai rodo, kad produktu grįsta vertė teigiamai veikia kliento konkurencinį pranašumą, o santykiais grįsta vertė teigiamai veikia kliento konkurencinį pranašumą, pasitenkinimą ir požiūrio lojalumą. Rezultatai parodė, kad Centrinės ir Rytų Europos pramonės klientai darosi labai panašūs į Vakarietiškas įmones tuo, kad jie reikalauja daug daugiau nei tik žemos kainos ir priimtinos produkto kokybės.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: vertė, konkurencinis pranašumas, pasitenkinimas, lojalumas, gamyba, Slovėnija.