Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2012
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2012
- © Latvijos universitetas, 2002-2012
Straipsnis
Verslo modelių transformacijos mobilaus ryšio rinkoje: vertės klientui perkūrimas
David López Berzosa, José-Ángel Miguel Dávila, Carmen de Pablos Heredero
SANTRAUKA. Straipsnio tikslas yra pateikti oficialią naujų mobiliųjų ekosistemų konceptualizaciją kaip vertės kūrimo tinklus ir apibūdinti išorės kūrėjų vaidmenį šių tinklų raidai. Straipsnyje teigiama, kad įmonėms, konkuruojančioms rinkoje, svarbūs dideli technologiniai pokyčiai ir rinkos netikrumas, kuris įtraukia išorės išteklius į jų verslo modelius, siekiant priimti dinaminius pajėgumus.
Empirinis tyrimas, sutelkiant dėmesį į mobiliojo ryšio pramonę patvirtina, kad išorės kūrėjams svarbiausia yra absorbuoti žinias iš išorės ir paversti jas į aiškaus pobūdžio žinias, taip suteikiant didesnę vertę kitiems tinklo dalyviams. Šia prasme šis straipsnis parodo įtaką, jog išorės kūrėjai, konceptualizuoti kaip nukreipiantys naudotojai (VonHippel 1986), geba konkuruoti dvipusėse rinkose, eksponuojant reikšmingą tinklo poveikį.
Straipsnyje pažymima, jog egzistuoja stiprus ryšys tarp įmonių rėmėjų galimybės gauti pelną ir išorės kūrėjų dalyvavimo lygio jų tinkluose.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: mobilaus ryšio rinka, multinacionalinės kompanijos, produkcijos valdymas, inovacija, tinklo efektai.