Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2012
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2012
- © Latvijos universitetas, 2002-2012
Straipsnis
Ryšys tarp verslo procesų orientacijos ir tiekimo grandinės efektyvumo gerinimo: didmeninės prekybos verslo atvejis
Jurij Jaklic, Ales Groznik, Tatjana Huber, Marko Svetina, Peter Trkman, Mojca Indihar Stemberger
SANTRAUKA. E-verslo ir susijusių technologinių pokyčių įgyvendinimas yra svarbūs, siekiant veiksmingo tiekimo grandinės valdymo (TGV). Tačiau pagrindinė tiekimo grandinės valdymo (TGV) tobulinimo priežastis yra organizaciniai pokyčiai ir verslo procesų integracija, kurie veda į visų susijusių bendrovių brandesnius procesus tiekimo grandinės lygmenyje. Verslo proceso orientacijos (VPO) sąvoka reiškia organizaciją, kuri, visoje savo veikloje pabrėžia procesus ir ypatingą dėmesį skiria rezultatams ir klientų pasitenkinimui. Darbe yra analizuojama, kaip tiekimo grandinės efektyvumas yra susijęs su verslo proceso orientacija, pasitelkiant Slovėnijos didmeninės prekybos įmonę „Merkur“ tiekimo grandinės atvejo analizei.
Tiekimo grandinės procesų efektyvumas buvo įvertintas naudojant imitacinį modeliavimą, o tiekimo grandinės valdymo brandos lygis buvo įvertintas naudojant klausimyną trimis skirtingais laikotarpiais: praeitis, dabartis ir ateitis. Atvejo tyrimo analizė parodė, kad verslo procesų renovacija tiekimo grandinės lygiu gali suteikti daug privalumų visoms dalyvaujančioms bendrovėms. Tai padeda verslo procesų orientacijos gerinimui ir todėl padidėjo tiekimo grandinės valdymo brandos užtikrinimas. Nors informacinių technologijų įgyvendinimas pagerina tiekimo grandinės procesų efektyvumą, organizaciniai pokyčiai yra būtini akivaizdžiam nagrinėjamos srities tobulinimui.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: tiekimo grandinės valdymas, verslo procesų orientacija, verslo procesų imitacinis modeliavimas, atvejo studija, didmeninė prekyba.