Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2012
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2012
- © Latvijos universitetas, 2002-2012
Straipsnis
Miesto prekės ženklo vertė kaip vienas iš darnaus miesto plėtros rodiklių
Magdalena Florek
SANTRAUKA. Šio straipsnio tikslas, visų pirma, buvo ištirti ryšius tarp miesto prekės ženklo koncepcijos ir miesto plėtros, ypač darnumo kontekste. Dėl to autorius teigia, jog miesto prekės ženklo vertė gali tarnauti kaip miesto plėtros rodiklis. Antra, tyrimo tikslas buvo sukurti universalų, vartotojais paremtą miesto prekės ženklo vertės modelį, empiriškai įvertinti miesto prekės ženklo vertės dimensijas bei jų svarbą. Siūlomas modelis leidžia palyginti miesto prekės ženklo vertę per tam tikrą laiką tarp tam tikrų miestų. Pavyzdžiui, du Lenkijos miestai buvo pasitelkti siekiant įvertinti prekės ženklo vertę. Šis tyrimas rodo, jog ‘prisirišimo prie miesto’ aspektas yra pagrindinis miesto prekės ženklo vertinime, tačiau kiti aspektai yra taip pat būtini siekiant įvertinti vartotojais paremtą miesto prekės ženklo vertę. Pagrindiniai aspektai yra šie: rekomendacija, suvokimas ir pinigų vertė. Sukurtas miesto prekės ženklo vertės modelis leidžia detaliai analizuoti miesto trūkumus ir privalumus. Visų pirma, prekės ženklo vertės aspektai suteikia miesto vadovams žinių apie sritis, kurioms reikia dėmesio ir intervencijos.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: vietos prekės ženklo vertė, miesto prekės ženklinimas, vietos marketingo vystymas.