Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2012
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2012
- © Latvijos universitetas, 2002-2012
Straipsnis
Kliento portreto dinamikos tyrimas taikant savitvarkio klasifikavimo techniką
Dalia Krikščiūnienė, Tomáš Pitner, Virgilijus Sakalauskas
SANTRAUKA. Straipsnyje analizuojami marketingo rodikliai, nusakantys klientų informacijos ir įmonės finansinių rezultatų sąsajas. Pasiūlytas kliento dinaminio portreto konceptas ir sudarytas analitinis modelis, padedantis nustatyti esminius klientų klasterizavimo kintamųjų rinkinius. Klasterizavimo modelis sudarytas remiantis neuroninių tinklų, kintamųjų jautrumo analize bei taikant savitvarkių žemėlapių intelektinius modelius.
Modelis eksperimentiškai patikrintas naudojant turizmo agentūros pardavimų duomenis. Apibendrinus eksperimentinio tyrimo rezultatus, įvertintas kliento dinaminio portreto skaitinio įvertinimo efektyvumas prognozuojant finansinius rezultatus ir klientų migravimą tarp klasterių.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: klientų ryšių valdymas, CRM indikatoriai, neuroniniai tinklai, jautrumo analizė, klasterizavimas.