Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universiteto
Kauno humanitarinis fakultetas, 2002-2003
Vedamasis straipsnis
Tvarus vartojimas ir „žaliasis“ marketingas: vartotojų elgsenos transformacijos
Dainora Grundey
SANTRAUKA. Nors pasaulyje egzistuoja kai kurios žaliojo marketingo strategijos bei jų sėkmingi praktikos pavyzdžiai, tačiau apie tai mažai žinoma. Mokslinė problema, iškelta šiame straipsnyje, gali būti suformuluota taip: kaip verslas, siekiantis diegti tvarių (ekologiškai draugiškų) produktų dizainą, galėtų taikyti tvaraus / žaliojo marketingo požiūrį? Šiame straipsnyje siekiama plačiau pažvelgti į tvarumo bei vartojimo santykį, vertinti jį iš ekologo, valstybės tarnautojo, verslininko bei vartotojo pozicijų.
Šiame straipsnyje nagrinėjami šie aktualūs postmodernistinės visuomenės reiškiniai:
- tvarios gamybos ir vartojimo plėtros elementai,
- tvarios plėtros atskleidimas per praktinių, etinių ir socialinių reiškinių aiškinimą bei technologijų diegimo reikmę ir jo pasekmes;
- tvaraus vartotojo įpročių ir „žaliojo“ vartotojo rėmimas;
- strateginis žaliųjų produktų marketingo procesas, atskleidžiant vartojimo prekių gamintojų ir pačių vartotojų požiūrius.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: žalieji produktai, žaliasis vartotojas, tvari gamyba ir vartojimas, strateginis tvarių produktų marketingas.