Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2013
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2013
- © Latvijos universitetas, 2002-2013
Straipsnis
KULTŪROS ORGANIZACIJŲ KURIAMŲ PRODUKTŲ VARTOJIMĄ SKATINANTYS VEIKSNIAI
Aistė Urbonienė, Virginija Jurėnienė
SANTRAUKA. Kultūros centras yra viena iš nedaugelio kultūros organizacijų, besiformuojanti nacionaliniu pagrindu, turinti mažai analogų kitose valstybėse, todėl įgaunanti ypatingą svarbą palaikant etninę kultūrą bei siūlant visuomenei kultūros produktus. Vis tik kyla klausimas, ar kultūros centrai ribotų išteklių sąlygomis sugeba patenkinti vietos gyventojų kultūrinius poreikius. Tad straipsnyje nagrinėjama mokslinė problema yra tokia: kokie motyvai paskatina bendruomenės narius vartoti kultūros centrų siūlomus kultūros produktus, tokiu būdu sustiprinant kultūros centrų edukacinės veiklos vaidmenį? Atliktas kokybinis ir kiekybinis tyrimai 8 - Kybartų, Pagėgių, Švenčionių, Lazdijų, Pelesos, Rimdžiūnų, Sovetsko ir Gusevo - pasienio teritorijose veikiančiuose kultūros centruose leido identifikuoti šių kultūros centrų bendruomenių narių kultūrinius poreikius bei jų motyvavimo vartoti kultūros produktus ypatumus. Įvertinant skirtingas Lietuvos kultūros centrų ir Rusijos bei Baltarusijos pasienio teritorijose veikiančių kultūros organizacijų (lietuvių kultūros centrų, lietuvių išeivių bendruomenių ir kultūros namų) veiklos aplinkybes, lyginamasis požiūris atskleidė esminius vietos gyventojų motyvavimo panašumus ir skirtumus, sudarančius prielaidas šių procesų valdymo pagerinimui.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: kultūros centrai, motyvacija, kultūros produktai, Lietuva.