Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2013
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2013
- © Latvijos universitetas, 2002-2013
Straipsnis
SOCIOEKONOMINIŲ VEIKSNIŲ ĮTAKA LENKIJOS STUDENTŲ VERSLUMUI
Marcin W. Staniewski, Tomasz Szopiński
SANTRAUKA. Tyrimo tikslas - identifikuoti ir įvertinti socioekonominius kintamuosius, kurie turi įtakos Lenkijos studentų pasiryžimui steigti verslą. Daugiau kaip 2,5 milijonai asmenų buvo įdarbinti privačiame sektoriuje Lenkijoje 2009 m. Tais pačiais metais nacionalinės privačios įmonės gavo 75 % visų pajamų, uždirbtų įmonių sektoriuje. Rezultatai rodo, kad vyriškos lyties studentai, tikėtina, dažniau plėtojo planus įsitraukti į verslą. Kitas kintamasis, darantis įtaką įsidarbinimui, buvo amžius. Tyrimas taip pat parodė ryšį tarp respondento tėvų ar draugų patirties, dirbant nuosavame versle, ir respondento domėjimosi savarankiškai įsidarbinti. Remiantis atliktu tyrimu, reikia pažymėti, kad Lenkijos studentai rodo aiškų susidomėjimą pradėti savo verslą. Šis rezultatas turėtų būti interpretuojamas kaip kryptis kitoms, ypač Rytų Europos šalims. Tyrimo rezultatai turėtų būti atitinkamų švietimo sistemospokyčių pagrindas, sistemos, kuri teiktų studentamskokybiškųžinių, įgūdžių ir juslumo, taip pat keistų jų elgesį, plėtotų verslininkišką požiūrį.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: studentai, verslumas, socioekonominiai veiksniai, Lenkija.