Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2015
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2015
- © Latvijos universitetas, 2002-2015
Straipsnis
PERĖJIMAS NUO MOKYKLOS PRIE DARBO RINKOS IR JAUNIMO NEDARBO RUMUNIJOJE
Gabriel Claudiu Mursa, Constantin Munteanu-Gurgu, Radu Cristian Musetescu, Cristian Valeriu Păun
SANTRAUKA. Straipsniu siekiama parodyti, kad aukštą jaunimo nedarbo lygį Rumunijoje lėmė sunkumai, atsirandantys jaunimui pereinant iš švietimo sistemos (mokyklos) į darbo rinką (darbą). Straipsnyje dėmesys sutelktas į pagrindinius kultūrinius, lemiančius mentalitetą ir išsilavinimą, bei ekonominius rodiklius, kurie sukuria nelankstų perėjimo procesą. Pabrėžtina, kad vietiniai požiūriai, nacionalinės ekonomikos sistemos bruožai ir institucijų taisyklės iš esmės paaiškina Rumunijos jaunuolių nedarbo lygį. Sunkumai, su kuriais jaunimas susiduria ieškodamas darbo, yra susiję su subjektyviais rodikliais. Statistinių duomenų apdorojimas ir kokybinė interpretacija parodė, kad šio reiškinio mastas Rumunijoje yra perdedamas, o jaunimo nedarbo lygis yra ženkliai didesnis tokiose šalyse, kaip Vokietija, Nyderlandai, Danija, kuriose mentalitetas ir lankstesnės darbo rinkos skatina jaunimo užimtumą .
REIKÅ MINIAI ŽODŽIAI: jaunimo nedarbas, ekonominė priklausomybė, mentalitetas, valstybės intervencija, švietimas.