Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2015
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2015
- © Latvijos universitetas, 2002-2015
Straipsnis
"IŠ LOPŠIO Į LOPŠĮ": ŽINGSNIS LINK TVARAUS VYSTYMOSI TURIZME
Bodosca Stefania, Dalia Štreimikienė
SANTRAUKA. Straipsnyje analizuojama viena iš naujų tvaraus turizmo inovacijų srities krypčių: sąvoka "iš lopšio į lopšį", t. y. naujas perduodamas ekonomikos modelis. Sąvokos "iš lopšio į lopšį" esmė - tai protingas produktų dizainas ir medžiagos, kurios gali būti panaudotos daug kartų, o dėl techninių "maistinių medžiagų" turi didelį komercinį pranašumą ir atkreipia vartotojų dėmesį į produktus, kurie yra ir bus naudingi aplinkai. Straipsnyje aptariama tvaraus vystymosi sąvokos evoliucija ir paplitimas, ryšiai ir skirtumai tarp ekologinio veiksmingumo ir sąvokos "iš lopšio į lopšį" bei jų pritaikymas turizmo pramonėje. Taip pat atskleidžiama, kad sąvoka pasiūlo sprendimą tiems, kurie siekia vykdyti aplinkai palankią praktiką, kai kalbama apie energijos gamybą, vandens naudojimą, transportą ir atliekas. Tyrimo rezultatai parodė, kad įmonės, veikiančios turizmo srityje, turi galimybių paskatinti ekonominius pokyčius, įtraukti vietos bendruomenę, vietos verslą ir savivaldą .
REIKÅ MINIAI ŽODŽIAI: integruotos atliekų tvarkymo sistemos, "iš lopšio į lopšį", verslo tvarumas,