Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2017
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2017
- © Latvijos universitetas, 2002-2017
Straipsnis
PASITENKINIMO MODELIS - VISAPUSĖ Y KARTOS TURISTŲ MOTYVACIJA. RUMUNIJOS PAVYZDYS
Iliuta Costel Negricea, Emanuela Maria Avram, Tudor Edu, Oana Preda
SANTRAUKA. Turistų motyvacija ir pasitenkinimas priklauso nuo turistų kartos, kuri lemia jų elgseną. Turistų motyvacija skatina emocinį pasiryžimą keliauti ir pasirinkti kelionės kryptį. Šio tyrimo tikslas - išanalizuoti Rumunijos Y turistų kartos vidinės ir išorinės motyvacijos pavienį bei kompleksinį poveikį pasitenkinimui, patirtam kelionės šalyje. Tyrimo klausimynai buvo išdalinti 434 Rumunijos turistams, kurių amžius yra nuo 18 iki 35 metų, jie išskirstyti į grupes pagal amžių, lytį ir pajamų lygį. Pasitelkus tris linijines regresijas, tyrimo metu buvo atlikta vidinės ir išorinės motyvacijos poveikio bei vidinės ir išorinės motyvacijos poveikio pasitenkinimui analizė. Tyrimų išvados atskleidžia, jog tiriant atskirai ir vienoje grupėje, vidinė ir išorinė motyvacija turi teigiamą įtaką, o turistų pasitenkinimas išorine motyvacija turi didesnę įtaką tiriant atskirai ar taikant kompleksinius metodus pagal išlikusių kintamųjų skaičių. Šios išvados papildo Rumunijos mokslines studijas apie turizmą, o tyrimo metodologija gali būti taikoma ir kitose geografinėse vietovėse ar tiriant kitas kartas.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: Y karta, turistų motyvacija, pasitenkinimas, linijinė regresija, Rumunija.