Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2017
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2017
- © Latvijos universitetas, 2002-2017
Straipsnis
PAKLAUSOS GRANDINĖS REGULIAVIMO KOMPETENCIJA, VALDYMO ŽINIOS IR ĮMONĖS VEIKLOS REZULTATAI: TIEKIMO GRANDINĖS LANKSTUMO KONTROLĖS VAIDMUO
Junxia Yuan, Junjun Gao, Dandan Wu
SANTRAUKA. Veiksmingas paklausos valdymas yra svarbiausia veiklos valdymo dalis, ypač mados pramonėje. Tai padeda įmonėms išvengti per išpardavimus patiriamų nuostolių, padidėjusios atsargų apyvartos ir pagerina įmonės veiklos rezultatus. Pagrindinės efektyvaus ir našaus paklausos valdymo praktikos priežastys kyla iš paklausos grandinės reguliavimo kompetencijos (angl. demand chain alignment competence, DCAC) tobulinimo. Tyrime, pritaikius dinaminių gebėjimų teoriją ir "Aukščiausio ešelono" koncepciją, aptartas DCAC vaidmuo ir ištirtos jos priežastys ir pasekmės. Analizuojant duomenis, surinktus iš 156 mados įmonių, taikyta tiriančioji ir patvirtinančioji faktorinė analizė, hierarchinė tiesinė regresija. Kokybinių interviu rezultatai ir kiekybinė analizė parodė, kad svarbiausia DCAC priežastis yra valdymo žinios (angl. managerial cognition, MC). Be to, tiekimo grandinės lankstumas turi ypač pozityvų poveikį MC ir DCAC ryšiui. DCAC leidžia numatyti įmonės produktyvumą. Straipsnyje aptartos su šiuo reiškiniu susijusios teorinės ir empirinės įžvalgos.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: paklausos grandinės reguliavimo kompetencija, tiekimo grandinės lankstumas, valdymo žinios, dinaminiai gebėjimai, "Aukščiausio ešelono" teorija.