Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2017
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2017
- © Latvijos universitetas, 2002-2017
Straipsnis
VIDINIO ARBA IŠORINIO ĮSISAVINIMO PAJĖGUMO POVEIKIS NAUJOVĖMS: KINIJOS MODERNIŲ TECHNOLOGIJŲ ĮMONIŲ ĮŽVALGOS
Chunhua Chen, Xielin Liu, Julia Li Zhu, Christian Binz, Taishan Gao
SANTRAUKA. Tyrimo tikslas yra paaiškinti įsisavinimo pajėgumo sampratą (angl. absorptive capacity), nurodyti pajėgumo įtaką technologijų naujovėms. Siekiant ištirti išorinio įsisavinimo pajėgumą ir užpildyti kiekybinės vidinio ir išorinio įsisavinimo pajėgumo analizės spragą, siūloma naudoti bendradarbiavimu grįstą tinklą. Mokymosi poveikio ir įsisavinimo pajėgumo sąvokos sujungtos. Paaiškinta, kaip vidinio įsisavinimo pajėgumas ir bendradarbiavimu grįstas tinklas sustiprina mokymosi poveikį, kuris įmonėms padeda sukurti daugiau technologijų naujovių savo šalyje ir užsienyje. Paneliniai duomenys, surinkti iš 306 Kinijos moderniųjų technologinių pramonės įmonių 2001-2010 metais, parodė, kad vidinio įsisavinimo pajėgumas ir bendradarbiavimas išoriniu bendradarbiavimu grįstuose tinkluose iš tiesų skatina naujų modernių technologijų gamybą. Tai leidžia manyti, kad mokymosi poveikis priklauso nuo įmonės vidinių ir išorinių žinių dermės. Įsisavinimo pajėgumas turi teigiamą poveikį naujovėms nepriklausomai nuo to, ar jis vidinis, ar išorinis. Toks įsisavinimo pajėgumo poveikis nėra susijęs su rinkos mokymosi proceso vieta - jis gali būti taikomas vidaus ar užsienio rinkoje. Be to, atsižvelgus į išorinio įsisavinimo pajėgumą, didesnis įmonės bendradarbiavimu grįsto tinklo sudėtingumas ir laipsnio centriškumas (angl. degree centrality) sustiprina vėliau prisijungusių įmonių naujovių pajėgumą.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: įsisavinimo pajėgumas, išoriniu bendradarbiavimu grįstas tinklas, technologijų naujovės.