Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2019
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2019
- © Latvijos universitetas, 2002-2019
Straipsnis
NAUDOTOJO PATIRTIES TYRIMAS VERTINANT SVETAINĘ
Antanas Ūsas, Edmundas Jasinskas, Anna V. Kalinina, Alla V. Molchanovа
SANTRAUKA. Tyrimo tikslas - sukurti ir ištestuoti dvi svetainės naudotojų grupes, turinčias skirtingą patirtį įprastoje svetainėje. Norint tai patikrinti buvo atrinkta 30 vienos šalies to paties amžiaus ir išsilavinimo lygio žmonių, kurie užsiima panašia veikla. Dalyviai buvo suskirstyti į dvi grupes: pirmoji nėra testavusi svetainės, antroji tai išbandžiusi anksčiau. Gauti rezultatai parodė, kad antroji grupė praleido 2,3 karto daugiau laiko interneto svetainėje, nei pirmoji grupė. Tyrimas atskleidė, kad grupė, turinti ribotą patirtį testuojant interneto svetainę, ją vertino paviršutiniškai, išskirdama tik iš bendro vertinimo navigaciją ir turinio kategoriją. Vartotojai, turintys daugiau patirties, svetainę įvertino išsamiau, aplankė daugiau puslapių ir patikrino daugiau turinio. Tyrime pritaikyta naujovė - akių sekimo priemonė, skirta įprastos svetainės kokybės analizei.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: vartotojų patirtis, internetinių svetainių vertinimas, naršymo poreikiai, vartotojų įsitraukimas.