Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2019
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2019
- © Latvijos universitetas, 2002-2019
Straipsnis
TURIZMO POVEIKIS NACIONALINEI ŠVELNIAJAI GALIAI
Virginija Jurėnienė, Skaistė Jurėnė
SANTRAUKA. Straipsnyje pateikiama švelniosios galios sampratos ir kultūrinio turizmo bei Lietuvos turizmo situacijos 2017-2018 metais analizė. Siekiant išanalizuoti turizmo įtaką švelniajai galiai Lietuvos atveju, buvo pritaikytas lyginamosios statistinės analizės metodas ir atliktas kokybinis tyrimas (interviu). Rezultatai rodo, kad Lietuvoje yra vykdomos šios trys kultūrinio turizmo rūšys: vietinis, atvykstamasis ir išvykstamasis. Visos šios trys turizmo rūšys augo 2014-2016 m. laikotarpiu. Tyrimas taip pat atskleidė, kad respondentai vykdė visų trijų rūšių kultūrinį turizmą. Tačiau tyrimas neatskleidė fakto, kad kultūrinis turizmas turėjo tokį pat tiesioginį poveikį šalies švelniajai galiai, kaip ir menas. Atkreiptinas dėmesys, kad kultūrinis turizmas, kurdamas turizmo produktus, naudoja kultūros paveldą, kultūrinius renginius (festivalius), meno parodas ir kt., todėl galima teigti, kad kultūrinis turizmas gali būti švelniosios šalies galios kanalas (nešėjas). Taigi turizmas daro netiesioginį poveikį švelniajai šalies galiai.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: poveikis, turizmas, švelnioji galia, vertybės.