ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2020
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2020
  • © Latvijos universitetas, 2002-2020
Straipsnis
SKAITMENINIO TURINIO KŪRIMAS: PRIVATUMO POLITIKOS MODELIS PAGAL BENDRĄJĮ DUOMENŲ APSAUGOS REGLAMENTĄ IR DRAUGIŠKA VARTOTOJO APLINKA
Tadas Limba, Kęstutis Driaunys, Mindaugas Kiškis, Aurimas Šidlauskas

SANTRAUKA.  Dėl skaičiavimo galios progreso, padidėjusių duomenų saugojimo kiekių pajėgumų ir pažangesnio tinklo technologijos sparti technologinė plėtra leidžia įmonėms rinkti, apdoroti ir susieti duomenis išplėstiniu būdu. Organizacijos vis dažniau naudoja šiuos duomenis įvairiems tikslams, pvz., rinkodarai ir individualizuotoms paslaugoms. Dėl technologinės plėtros ir globalizacijos atsirado naujų iššūkių asmens duomenų apsaugai. Europos Sąjungos Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR) įsigaliojo 2018 m. gegužės 25 d. Privatumo taisyklės taikomos visoms įmonėms, renkančioms ar tvarkančioms asmens duomenis Europoje. Daug įmonių turėjo pritaikyti savo duomenų tvarkymo procesus, privatumo politiką ir sutikimo formas, kad atitiktų BDAR skaidrumo reikalavimus. Organizacijoms svarbu užtikrinti, kad jų privatumo politika atitiktų BDAR reikalavimus. Aktualu ir tai, kad ši politika būtų suplanuota atsižvelgiant į žmonių poreikius. Pagrindinė problema, aptariama šiame straipsnyje, yra ta, kad organizacijų privatumo politika neatitinka BDAR reikalavimų ir vartotojui patogios sąsajos rekomendacijų. Straipsnyje aptariamas BDAR, jo reikalavimai įmonėms, analizuojami privatumo politikos reikalavimai ir draugiškos vartotojo aplinkos geroji praktika. Straipsnio tikslas - sukurti teorinį privatumo politikos modelį pagal BDAR ir draugišką vartotojo aplinką, kurio taikymas galėtų suteikti organizacijoms galimybę savo privatumo politikoje pateikti tinkamą turinį, užtikrinti vartotojų teises ir skatinti platesnę informacijos sklaidą. Vadovaujantis šiuo naujai sukurtu teoriniu privatumo politikos modeliu, kiekvienos organizacijos privatumo politika taptų draugiška vartotojams, lengviau suprantama ir dažniau skaitoma bei atitiktų BDAR keliamus reikalavimus. Privatumo politika yra pagrindinė informacijos skleidimo tarp duomenų valdytojo ir vartotojų terpė. BDAR neatitiktis įmonėms kelia finansinę, teisinę ir reputacijos riziką.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: BDAR, privatumo politika, patogi vartotojo aplinka, asmens duomenys.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
MuitinÄ—s g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict