Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2020
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2020
- © Latvijos universitetas, 2002-2020
Straipsnis
YOUTUBE, KAIP REKLAMOS PLATFORMOS IR POVEIKIO PAVERSTI KETINIMĄ PIRKTI PIRKIMU, MODELIAVIMAS
Rodney Graeme Duffett, Tudor Edu, Iliuta Costel Negricea, Rodica Milena Zaharia
SANTRAUKA. Šiuo tyrimu siekiama ištirti ketinimo pirkti poveikį Pietų Afrikos ir Rumunijos Y kartos respondentų pirkimui, pasitelkiant YouTube reklamą, taip pat nustatyti, ar šalis, vartosenos modeliai ir demografiniai kintamieji veikia elgsenos santykius. Buvo atliktas kiekybinis 400 Pietų Afrikos ir 400 Rumunijos respondentų tyrimas. Hipotetiniams ryšiams nustatyti buvo pasitelktas struktūrinių lygčių modeliavimas (SEM) ir daugiagrupis SEM. Rezultatai patvirtino, kad ketinimas pirkti teigiamai veikė pirkimą Pietų Afrikoje ir Rumunijoje. Be to, nustatyta, kad prieiga prie YouTube, naudojimosi trukmė, prisijungimo dažnis, peržiūrėtų reklamų skaičius ir amžius veikia elgsenos modelius. Organizacijos ir rinkodaros atstovai turėtų įsisavinti esamas YouTube reklamos strategijas ir per jas skatinti norą pirkti, pasinaudoti teigiamu atsiliepimų poveikiu. "Taikantis" į nenuspėjamą Y kartą, reikėtų atsižvelgti į tam tikrus vartosenos ir demografinius kintamuosius. Šis tyrimas patvirtina, kad tokie kintamieji itin stipriai veikia elgsenos modelius, pasitelkiant YouTube reklamą. Tyrimas aktualus YouTube reklamos tyrimams besivystančiose šalyse. Atlikta apklausa leido apibendrinti reakcijas į YouTube reklamą. Ateityje dėmesys galėtų būti skiriamas analitiniams stebėjimo ir kokybiniams tyrimams.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: YouTube reklama, Y karta, struktūrinių lygčių modeliavimas (SEM), ketinimas pirkti, pirkimas.