Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2020
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2020
- © Latvijos universitetas, 2002-2020
Straipsnis
IŠMANIŲJŲ TELEFONŲ PIRKĖJŲ ELGSENA PAGAL PREKĖS ŽENKLO PATIRTĮ IR PREKĖS ŽENKLO VERTĘ
Saima Hussain, Rizwan Raheem Ahmed
SANTRAUKA. Išmanusis telefonas yra fenomenali technologija, tapusi neatsiejama visuomenės dalimi. Technologijų įsigalėjimo era pradėjo revoliuciją komunikacijos, bendradarbiavimo, socialinių tinklų, mokymosi sistemose. Į rinką plūsta naujovėms atviri pirkėjai ir tam tikram prekės ženklui lojalūs pirkėjai, kurie ieško prekės ženklų iš viso pasaulio. Šiame darbe tiriama ir tikrinama prekės ženklo elementų svarba: prekės ženklo patirtis, vertė, ženklo "mianzi" (liet. veidas), nustatant ketinimą pirkti dar kartą pagal lūkesčių patvirtinimo teoriją. Tyrimas pagrįstas apklausos anketa. Buvo renkami duomenys apie 18-35 metų amžiaus grupes, gyvenančias Pakistano Karačio miesto teritorijose. 197 žmonių imtis buvo užkoduota SPSS pradinei analizei ir "MS Excel", skirtam "Smart PLS 3.0". Tyrimų rezultatai parodė, kad prekės ženklo patirtis ir prekės ženklo vertė reikšmingai prisideda prie ketinimo pirkti dar kartą ir lojalumo turimiems įrenginiams. Nepaisant to, ketinimo pirkti dar kartą apsisprendimas buvo stipresnis už esamą lojalumą. Ketinimą įrenginį pirkti dar kartą gali paskatinti prekės ženklo patirtis, jo vertė ir klientų pasitenkinimas. Prekės ženklo "mianzi" atsirado kaip stiprus atsakymo kintamasis, įvertinus tai, kad įrenginiai traktuojami kaip vartotojų veidas. Tyrimas teoriškai prisideda prie prekės ženklo "mianzi" identifikavimo ir pagerina lūkesčių patvirtinimo teorijos aiškinamąją galią per prekės ženklo elementus.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: ketinimas pirkti dar kartą, išmanusis telefonas, dabartinis lojalumas, prekės ženklo patirtis, prekės ženklo vertė, prekės ženklo "mianzi".