Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2020
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2020
- © Latvijos universitetas, 2002-2020
Straipsnis
INSTITUCINĖS PARAMOS SVARBA GINKLŲ IR KARINĖS ĮRANGOS EKSPORTO SKATINIMUI
Przemyslaw Skulski
SANTRAUKA. Ginklų ir karinės įrangos rinkos veikimo specifika yra akivaizdi kalbant apie rinkodaros komunikaciją. Rinkodaros priemonės šiame sektoriuje naudojamos nevienodai ir skirtingu intensyvumu. Aktualiausios yra tos, kurios taikomos bendraujant tiesiogiai, o netiesioginio bendravimo vaidmuo nėra toks reikšmingas. Gynybos sektoriaus priklausomybė nuo politinių veiksnių lemia institucinės veiklos, kuria siekiama skatinti ginklų eksportą, svarbą. Šių veiksmų imasi įvairūs vyriausybės lygmenys ir nevyriausybinės organizacijos. Institucinės paramos panaudojimas, skatinant ginklų ir karinės įrangos pardavimą, akivaizdžiai matomas didžiausių eksportuotojų, t. y. JAV, Rusijos ir Prancūzijos, atveju, tačiau taip pat vis dažniau jį įgyvendina ir tarptautinėje gynybos rinkoje kylančios šalys, pavyzdžiui, Turkija ir Pakistanas. Taigi, šiais laikais tai yra viena veiksmingiausių priemonių, padedančių atlikti pardavimus gynybos rinkoje.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: tarptautinė gynybos rinka; rinkodaros komunikacija; institucinė parama pardavimo skatinimui.