Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2020
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2020
- © Latvijos universitetas, 2002-2020
Straipsnis
PARTNERIŲ ATRANKA AUTOMOBILIŲ GAMYBOS ĮMONĖSE TAIKANT Q PAKOPŲ ORTO NARIŲ NEAPIBRĖŽTĄ DVIGUBU NORMALIZAVIMU PAREMTĄ DAUGIALYPĖS AGREGACIJOS METODĄ
Huchang Liao, Junfeng Xue, Mehrbakhsh Nilashi, Xingli Wu, Jurgita Antuchevičienė
SANTRAUKA. Įprastai praktinės daugiakriterių sprendimų priėmimo problemos, susijusios su partnerių atranka, susideda iš kiekybinių ir kokybinių kriterijų. Siekiant išspręsti tokias problemas, šiame darbe sukurtas reitingavimo metodas, pavadintas q-ROF-DNMA metodu, pagrįstu dvigubu normalizavimu paremto daugialypio sujungimo (angl. DNMA) metodu ir atstumo tarp q pakopų orto narių neapibrėžtų skaičių (angl. q-ROFS) matavimo metodu. Kiekybinių kriterijų reikšmės yra perteiktos skaitmenimis, o informacija apie kokybinius kriterijus yra aprašyta q pakopos orto narių neapibrėžta aibe (angl. q-ROFS), kuri gali veiksmingai pateikti netikslią ir neapibrėžtą informaciją. Q-ROF informacijai apdoroti siūlomas atstumo matas, kad tiek kiekybinius, tiek kokybinius duomenis būtų galima integruoti į kolektyvinio sprendimo matricą. Be to, sujungiami trys agregavimo metodai su dviem tiksliniais normalizavimo metodais, siekiant sukurti tris pavaldžias naudingumo funkcijas q pakopų orto narių aplinkoje. Toliau pristatomas integravimo metodas, norint sujungti naudingumo reikšmes ir pavaldžių pasirinkimų grupes, siekiant įvertinti jų visapusį veiksmingumą. Galiausiai siūlomo metodo pranašumą iliustruoja lyginamoji analizė, pagrįsta partnerių parinkimo automobilių gamybos įmonėje pavyzdžiu.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: daugiakriterių sprendimų priėmimas, partnerio pasirinkimas, automobilių gamybos įmonė, dvigubu normalizavimu pagrįstas daugialypės agregacijos metodas, q pakopų orto narių neapibrėžta aibė, atstumo matas.