Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2021
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2021
- © Latvijos universitetas, 2002-2021
Straipsnis
Y KARTOS MADINGŲ DRABUŽIŲ PIRKIMO ELGESIO MODELIAVIMAS, ORIENTUOTAS Į MOTYVACIJĄ, PARDUOTUVĖS PASIRINKIMĄ IR LOJALUMĄ PREKĖS ŽENKLUI
Tudor Edu, Rodney Graeme Duffett, Iliuta Costel Negricea, Norbert Haydam
SANTRAUKA. Tyrimo tikslas - išanalizuoti madingų drabužių pirkimo elgseną, įvertinti motyvaciją, parduotuves, lytį, pajamų šaltinius, drabužių pirkimo dažnumą ir biudžetą, siekiant nustatyti, ar tam tikra dalis Y kartos (25-29 metų) yra lojali prekės ženklui. Ištirta 400 rumunų ir pietų afrikiečių atvejų pagrindinių komponentų analizė ir logistinės regresijos. Nustatytas racionalus Rumunijos ir Pietų Afrikos piliečių madingų drabužių pirkimo elgesys bei Pietų Afrikos gyventojų lojalumas prekės ženklui. Rumunijos imtyje pastebėta reikšmingų kintamųjų: parduotuvės, kurios specializuojasi parduoti vieną prekės ženklą, parduotuvės, pajamų šaltiniai (verslumas, stipendijos / stipendija, tėvų / santykinė finansinė parama), o Pietų Afrikos parduotuvėse - drabužių pirkimo dažnumo ir biudžeto kintamieji, siekiant paaiškinti vienos madingų drabužių prekės ženklo pirkimą. Šiame sektoriuje madingų drabužių prekių ženklus organizacijos gali nustatyti pasitelkdamos produkto bruožus / atitikimą ar kainą, įvertindamos tautybių skirtumus, sutelkdamos dėmesį į tarptautines rinkas. Šis tyrimas papildo literatūrą paaiškindamas Y kartos sektoriaus pirkimo elgesį ir išplėsdamas Y kartos šio sektoriaus heterogeniškumo idėją, atsižvelgdamas į nustatytus drabužių prekės ženklo lojalumo skirtumus. Modelis gali būti patobulintas įtraukiant daugiau metrinių svarstyklių, vienos drabužių kategorijos prekių ženklų įvairovės pirkimą, vietinius / importuotus prekių ženklus ir kitus demografinius bei elgesio kintamuosius.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: vartotojų elgsena, madingi drabužiai, Y karta, Rumunija, Pietų Afrika, pagrindinio komponento analizė (PBS), logistinė regresija.