Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2021
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2021
- © Latvijos universitetas, 2002-2021
Straipsnis
MVĮ POLINKIS NAUDOTI RINKODAROS KANALUS, KURIEMS SĄLYGAS SUDARO TECHNOLOGIJOS: ČEKIJOS, SLOVAKIJOS IR VENGRIJOS ATVEJAI
Vladimir Vavrečka, Anna Zauskova, Andrej Privara, Mehmet Civelek, Krzysztof Gajdka
SANTRAUKA. MVĮ polinkis naudoti rinkodaros kanalus, kuriems sąlygas sudaro technologijos, padeda išlaikyti savo tikslus dėl to, kad turi įtakos jų rezultatams ir pajamoms. Tačiau dėl įvairių savybių jų noras taikyti šiuos kanalus gali skirtis. Straipsnyje siekiama išnagrinėti, ar įvairių šalių MVĮ tendencijos taikyti technologijas, kurios sudaro sąlygas veikti rinkodaros priemonėms, skiriasi atsižvelgiant į jų dydį ir veiklos trukmę. Siekiant šio tikslo, tyrimui buvo pasitelktas atsitiktinės atrankos metodas, kuris leido respondentus pasirinkti iš duomenų bazės "Cribis". Klausimynas internete buvo skirtas atsitiktinai atrinktiems respondentams, kurie buvo 1156 MVĮ iš Čekijos, Slovakijos ir Vengrijos savininkai ir vadovai. Siekiant ištirti skirtumus tarp MVĮ, buvo atliktas nepriklausomas T bandinys. Remiantis rezultatais, teigtina, kad įmonės dydis neturi įtakos mažoms ir vidutinėms įmonėms naudoti technologijas, sudarančias sąlygas veikti rinkodaros kanalams, o veiklos trukmė turėjo lemiamos įtakos, nes skirtingų šalių MVĮ rezultatai skiriasi.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: MVĮ, veiklos trukmė, dydis, Višegrado šalys, technologijos, rinkodaros kanalai, Čekija, Slovakija, Vengrija, rinkodara, internetinė rinkodara.