Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2022
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2022
- © Latvijos universitetas, 2002-2022
Straipsnis
PASKIRTIES APLINKOS ŽENKLINIMAS IR TVARUS EKOSĄMONINGAS VARTOTOJAS
Syed Hasnain Alam, Rizwan Raheem Ahmed, Alharthi Rami Hashem E, Nor Zafir Md Salleh, Laszlo Vasa, Melica Delibasic, Josef Abrham
SANTRAUKA. Šiuo tyrimu siekiama ištirti ekologinio turizmo paskirties vietos ekologinio, ekonominio prekės ženklo kūrimo vaidmenį siekiant sustiprinti tvarius ekologinius vartotojus besiformuojančioje ekonomikoje. Empiriniame tyrime tirtas turizmo valdymo poveikis miesto įvaizdžiui ir buvo patikrintas poveikis tarptautiniams lankytojams visoje šalyje. Duomenys surinkti iš 368 aplinką tausojančių vartotojų, gyvenančių augančiame mieste. Analizės tikslais panaudotas dalinis mažiausių kvadratų struktūrinės lygties modeliavimas (PLS-SEM) siekiant paskatinti ekologinio turizmo tyrimų teorijos kūrimą ir testavimą. Pragmatiški rezultatai rodo, kad ekologinio turizmo paskirties vietos prekės ženklas ir įvaizdis buvo reikšmingas gerinant bendrą miesto prekės ženklo vertę. Straipsnyje pateikta sisteminga mokslinė SEM rezultatų vertinimo procedūra, kaip atvejo pavyzdys ji pritaikyta anotuotam turizmui. Tyrimas parodė, kad miesto paskirties ypatybės, tokios kaip paskirties vietos įvaizdis, paslaugos ir patirtis, labai prisideda prie paskirties vietos prekės ženklo kūrimo. Šis tyrimas teoriniu indėliu papildė esamas žinias apie ekologinio turizmo rinkodarą kaip patobulintą kiekybinę analizę. Tai galiausiai leis būsimiems tyrėjams išaiškinti tai, koks svarbus turistams kylančios ekonomikos paskirties vietos prekės ženklas.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: ekologinis turizmas; turizmas ir aplinka; turizmas ir tvarumas; žalia aplinka; kylanti ekonomika; ekologiškas vartotojas.