ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2022
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2022
  • © Latvijos universitetas, 2002-2022
Straipsnis
SUŽAIDYBINIMAS SOCIOKULTŪRINĖSE STRUKTŪROSE: PRO ET CONTRA
Tomas Kačerauskas, Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė, Jolita Šliogerienė

SANTRAUKA.  Straipsnyje nagrinėjami teigiami ir neigiami sužaidybinimo aspektai tokiose srityse kaip politika, komunikacija, vadyba, švietimas, technologijos. Pateikiama lyginamoji literatūros anglų, vokiečių, prancūzų, ispanų, rusų ir ukrainiečių kalbomis analizė. Sužaidybinimo rezultatai: išsilavinimo komercializavimas, pseudomokslinis požiūris, žinių fragmentacija. Tačiau išauga mokymosi patrauklumas, žinių įgijimo būdas malonesnis, pasiekiama geresnių akademinių rezultatų. Medijose žaidimo technologijos naudojamos manipuliuojant žmonėmis, tačiau jos įveda ir naujovių į viešąją erdvę. Viena vertus, sužaidybinimas gali paneigti realų gyvenimą, kita vertus, tai yra socializacijos ir apsaugos mechanizmas. Bendraujant sužaidybinimas kelia savivertę, lavina komunikacijos įgūdžius. Sužaidybinimas sukuria lengvo veiksmo be moralinių pasekmių iliuziją ir įteisina smurtą kompiuterio ekrane, kartu suponuoja atsakomybę už įgyvendintas fantazijas ir lavina agresyvios energijos nukreipimą.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: sužaidybinimas; medijos; technologijos; kultūra; pramogos; vadyba.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
MuitinÄ—s g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict