Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2022
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2022
- © Latvijos universitetas, 2002-2022
Straipsnis
SVEIKO MAISTO RESTORANŲ PASIRINKIMO SKATINIMAS INTERNETINĖJE MAISTO PRISTATYMO PLATFORMOJE: PRIEINAMUMO IR PIRMINIO PASIRINKIMO POVEIKIS
Mark Ratilla, Denisa Karolyova, Ismat Haider, Zuzana Dohnalová, Martin Horák
SANTRAUKA:. . Mokslininkai daug dėmesio skiria postūmio teorijai, tačiau mažai žinoma apie postūmių poveikį internetinių maisto paslaugų teikimo srityje. Taigi, šiame straipsnyje tikrinamas prieinamumo ir skatinamųjų veiksnių poveikis vartotojams renkantis sveiką maistą tiekiančius restoranus maisto pristatymo platformoje. Taikytas 2 x 2 faktorinis planas tarp tiriamųjų, kurio veiksniai - sveikatingumo skatinimas (buvimas ir nebuvimas) ir restoranų prieinamumas (didelis ir mažas). Tyrime dalyvavo 264 universiteto bakalauro studijų studentai, kurie atsitiktine tvarka buvo paskirstyti į tyrimo grupes. Duomenų analizei naudota inferencinė statistika ir dvinarė logistinė regresija. Rezultatai patvirtina restorano prieinamumo poveikį ir prieštarauja sveikatos pirminiam pasirinkimo poveikiui. Tikėtina, kad sveiko maisto restoranas pasirenkamas tada, kai pasirinkimo aplinkoje yra daugiau galimybių rinktis tokio tipo restoranus. Pirminis sveikatos pasirinkimas gali paskatinti vartotojų sąmoningumą sveikatos srityje, tačiau norint, kad elgsena pasikeistų, būtini stiprūs pagrindo elementai, kurie panaikintų žinomumo ir savęs licencijavimo šališkumą. Norint išlaikyti veiksmingumą, būtina pritaikyti arba modifikuoti neprisijungimo skatinimo priemones. Siūlomos praktinės išvados maisto pristatymo platformų teikėjams ir politikos formuotojams dėl to, kaip spręsti sveikatos problemas, susijusias su maisto pristatymo internetu paslaugomis.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: prieinamumas, pasirinkimo sistema, skaitmeninis skatinimas, maisto pristatymas, pirminis pasirinkimas.