Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2023
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2023
- © Latvijos universitetas, 2002-2023
Straipsnis
VIRTUALIOS REALYBĖS PROGRAMŲ POVEIKIS TVARIAM TURIZMUI COVID-19 PANDEMIJOS METU
Sinh Duc Hoang, Sandeep Kumar Dey, Zuzana Tučková
SANTRAUKA:. . Šiuo tyrimu siekiama įvertinti virtualios realybės (VR) naudojimą kaip įrankį tvaraus turizmo paskirties rinkodarai COVID-19 pandemijos metu. Apklausti 249 studentai, kuriems buvo parodytas vaizdo įrašas apie silpno poveikio turizmą Vietname. Naudota viena iš dviejų medijų tipų - VR ir 2D ekranas. Pasiūlytas struktūrinis modelis, pagrįstas technologijų priėmimo modeliu (TAM) ir apsaugos motyvacijos teorija (PMT). Modelis buvo įvertintas taikant struktūrinių lygčių modeliavimo (SEM) metodą. Rezultatai parodo, kad VR teigiamai veikia norą keliauti, kadangi kelionė suteikia daugiau malonumo ir stiprėja ryšys su aplinkosauga. Tačiau pastebėta, kad, nepaisant šio poveikio, noras keliauti pandemijos metu susilpnėja. Nors VR patirtas "telebuvimas" (dalyvavimas nuotoliniu būdu) gali paskatinti vartotojus elgtis tvariau ir labiau mėgautis šia patirtimi, tačiau vengimas keliauti, kylantis dėl sveikatos ir saugos problemų pandemijos metu, žymiai susilpnina VR kaip rinkodaros priemonės veiksmingumą. Rezultatai pabrėžia tai, kaip svarbu yra atkreipti dėmesį į individualius vartotojų turizmo poreikius.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: virtuali realybė, COVID-19 pandemija, technologijų priėmimo modelis, apsaugos motyvacijos teorija, saugaus atstumo laikymasis, "telebuvimas" (dalyvavimas nuotoliniu būdu), noras keliauti.