Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2023
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2023
- © Latvijos universitetas, 2002-2023
Straipsnis
IŠAIŠKINAMAS SANKCIJŲ POVEIKIS TRANSPORTO FINANSINIAMS RODIKLIAMS. EMPIRINĖ LYGINAMOJI ANALIZĖ, NAUDOJANT DISKRIMINANTO MODELĮ
Kamer-Ainur Aivaz, Ionela Munteanu, Mircea-Iosif Rus, Alina Chiriac (Matei), Florina Leta (Mihai)
SANTRAUKA:  Šiame straipsnyje buvo tiriama, koks sankcijų, skirtų už transporto veiklos nesilaikymą, skaičius gali turėti įtakos Rumunijos krovinių vežimo įmonių nurodytiems finansiniams rodikliams. Analizė buvo atlikta naudojant 31 883 oficialių ir aktyvių Rumunijos transporto įmonių 2021 m. finansinių ataskaitų duomenis. Atrinktų įmonių pateikti finansiniai rodikliai buvo išanalizuoti atsižvelgiant į 16 240 valdžios institucijų skirtų sankcijų už transporto veiklos priemonių nesilaikymą. Sankcijos buvo nurodytos už licencijavimo reglamento (LREG), vairuotojų saugos, poilsio ir atlyginimo (DSRR) bei sunkvežimio perkrovos taisyklių (OLR) nesilaikymą. 2021 m. buvo svarbūs metai analizei, kai pandemijos iššūkiai buvo derinami su linijine kontrolės veikla. Remiantis finansinių rodiklių koreliacijos analize ir diskriminaciniais metodais, tyrime buvo sukurti projekcijos scenarijai, kurie galėtų statistiškai paaiškinti sankcijų poveikį finansinei atskaitomybei. Išvados rodo: (1) DSRR sankcijos gali turėti didžiausią poveikį įmonės finansinei atskaitomybei; (2) DSRR ir LREG sankcijos paprastai daro didesnį poveikį darbo jėgai, darbo motyvacijai, ROA, ROE ir transporto parko išlaidoms; (3) pagal numatytus scenarijus nebuvo pasiekta statistiškai reikšmingų rezultatų dėl OLR įtakos finansinei atskaitomybei. Mažesnė įtaka buvo pastebėta investuotojų reputacijos ar interesų požiūriu. Rezultatai svarbūs reguliavimo institucijoms, transporto įmonėms ir būsimiems tyrimams.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: transporto neatitikimas; finansinė atskaitomybė; sankcijų analizė; diskriminacinis metodas.