Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2024
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2024
- © Latvijos universitetas, 2002-2024
Straipsnis
PAYWALL IR CLICKBAIT: DVIEJŲ PRIEŠINGŲ SKAITMENINIŲ STRATEGIJŲ DISKURSO LYGINAMOJI ANALIZĖ
Antonio Monsalve-Alamá, Arturo Ortigosa-Blanch, Myriam Martí-Sánchez
SANTRAUKA:  Nuo tada, kai žiniasklaidos priemonės pradėjo laisvai teikti internetinę informaciją, už kurią kažkada buvo mokama, jos ieškojo naujų strategijų savo turiniui parduoti. Žiniasklaidos įmonės, siekdamos gauti pajamų skaitmeninėje aplinkoje, taiko dvi priešingas strategijas: paywall ir clickbait. Pagal mokamos sienos modelį vartotojai moka mainais už žurnalistiką. Naudojant clickbait modelį, apsilankymų skaičiui teikiama pirmenybė prieš bet kurį kitą rodiklį. Šiame tyrime buvo nagrinėjamas ir lyginamas Ispanijos žiniasklaidos diskursas skelbiant turinį, susijusį su paywall ir clickbait. Atliekant analizę buvo naudojami du kalbiniai korpusai, apimantys visą turinį pagal ispaniškas paywall ir clickbait terminus nuo 2008 m. sausio mėn. iki 2022 m. gruodžio mėn. Buvo taikomi semantinės analizės metodai ir neprižiūrimas grupavimo procesas teminei analizei. Žiniasklaida teikia pirmenybę pajamų gavimui ir vartotojų lojalumo užtikrinimui per paywall. Priešingai, clickbait naudojimas yra susijęs su sensacingumu, suklastotu turiniu ir klaidinančiomis antraštėmis. Diskurso analizė taip pat nustatė dirbtinio intelekto algoritmų svarbą mažinant clickbait turinį. Straipsnyje aptariama, kaip tokie algoritmai taip pat gali būti įgyvendinami siekiant pagerinti pajamų modelius, pagrįstus paywall.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: skaitmeniniai verslo modeliai; paywall; clickbait; žiniasklaida; semantinė analizė; Ispanija.