Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2024
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2024
- © Latvijos universitetas, 2002-2024
Straipsnis
ATEITIES TYRIMŲ POVEIKIO ORGANIZACINEI STRATEGINEI INFORMACIJAI ĮVERTINIMAS
Reza Rostamzadeh, Marko Nikic, Mahdi Abdsharafat, Fakhri Bagirov, Samer Khouri
SANTRAUKA:  Ateities mokslas - tai nauja mokslo šaka, apimanti sistemingą ir aiškų mąstymo apie ateitį būdą, pagrįsta konkrečiomis prielaidomis ir savo intelektinėje sistemoje naudojanti specifines vertes ir teorijas. Prognozavimo tikslas - nustatyti strateginių tyrimų ir naujų technologijų sritis. Be to, kaip paieškos sistema strateginė informacija padeda atrasti naujas galimybes ir grėsmes, o tai prisideda prie ateities tyrimų. Šio tyrimo tikslas yra įvertinti ateities tyrimų poveikį organizacinei strateginei informacijai vandentiekio ir nuotekų įmonėje. Pagal duomenų rinkimo metodą šis tyrimas yra aprašomasis, o pagal tikslą - praktinis. Renkant duomenis taikytas praktinis-teorinis metodas (angl. library-field method) - klausimynas. Atsižvelgiant į tyrimo tikslą ir temą, buvo įtraukta Vakarų Azerbaidžano provincijos vandentiekio ir kanalizacijos organizacijos ekspertų grupė. Siekiant nustatyti būsimus įmonių strateginės informacijos veiksnius buvo taikytas DELFI (angl. Delphi) metodas. Iš klausimynų gauti duomenys analizuojami naudojant "MicMac" programinę įrangą. Galiausiai, remiantis rezultatais, kaip svarbūs ir įtaką darantys veiksniai buvo įvardyti šie: valstybės tarnautojų aplaidumas, beatodairiškas ir nemechanizuotas žemės ūkio naudojimas, klimato kaita, teisingas išteklių naudojimas ir populiacijos augimas.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: ateities tyrimai; strateginė informacija; verslo informacija; konkurencinga informacija; žinių valdymas (ŽV); vandens krizė.