ISSN: 1648 - 4460

International Journal of Scholarly Papers

VU KHF

Transformations  in
Business & Economics

Verslo ir ekonomikos
transformacijos

  • © Vilniaus universitetas, 2002-2024
  • © Brno technologijos universitetas, 2002-2024
  • © Latvijos universitetas, 2002-2024
Straipsnis

AR ĮMONĖS ĮVAIZDIS GALI SKATINTI VARTOTOJŲ ĮSITRAUKIMĄ Į TVARŲ VARTOJIMĄ? DRABUŽIŲ IR TEKSTILĖS ĮMONIŲ ATVEJIS LIETUVOJE
Ilona Kiaušienė, Greta Makūnaitė

SANTRAUKA:  Kintantis vartotojų gyvenimo būdas, augantys poreikiai ir perteklinio vartojimo mastai neigiamai veikia aplinką ir žmogaus sveikatą. Viena labiausiai aplinką teršiančių sričių - aprangos ir tekstilės gamyba ir apdorojimas. Įmonės, vykdančios veiklą šioje srityje, turi didinti vartotojų sąmoningumą ir siekti tvaraus vartojimo įgyvendinimo. Todėl straipsnyje nagrinėjama įmonių įvaizdžio įtaka vartotojų įsitraukimui į tvarų vartojimą renkantis aprangos ir tekstilės gaminius. Straipsnio tikslas - nustatyti, kaip aprangos ir tekstilės įmonės vertina įmonių įvaizdžio įtaką vartotojų įsitraukimui į tvarų vartojimą. Straipsnio uždaviniai: 1) išanalizuoti tvarumo įgyvendinimą įmonėje ir nustatyti priemones, kuriomis siekiama skatinti tvarų vartojimą; 2) nustatyti svarbiausius įmonės įvaizdžio komponentus, kurie prisideda prie teigiamo įmonės įvaizdžio; 3) nustatyti, ar įmonės įvaizdis turi įtakos vartotojų įsitraukimui į tvarų vartojimą. Straipsnyje pristatyti kokybinio tyrimo (pusiau struktūrizuoto interviu su aprangos ir tekstilės įmonių atstovais) rezultatai ir įžvalgos. Nustatyta, kad įmonės siekia tvaraus vartojimo skatinimo įvairiais būdais: aplinkai draugiškų medžiagų pasirinkimu, sezoninių akcijų atsisakymu, komunikacija ir pan. Įmonių įvaizdžio įtaka vartotojų įsitraukimui į tvarų vartojimą vertinama teigiamai, itin svarbūs produktų ir vartotojo įvaizdžiai. Taip pat įmonių įvaizdžius veikia ir įmonių socialinė atsakomybė, o vartotojų įsitraukimui į tvarų vartojimą svarbūs ir kiti išoriniai bei vidiniai veiksniai. Per įmonių kuriamą įvaizdį svarbu šviesti vartotojus ir skleisti informaciją apie tvaraus vartojimo svarbą ir aplinkosaugos problemas.

REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: apranga ir tekstilė; įmonės įvaizdis; vartotojų įsitraukimas; tvarus vartojimas; Lietuva.

Editorial correspondence:

Scholarly papers Transformations in Business & Economics
Kaunas Faculty
Vilnius University
Muitinės g. 8
Kaunas, LT-44280
Lithuania

Sitemap

Visits:

Valid XHTML 1.0 Strict