Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2024
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2024
- © Latvijos universitetas, 2002-2024
Straipsnis
RINKODAROS INOVACIJOS: VIDINIŲ IR IŠORINIŲ VEIKSNIŲ VAIDMUO IŠ IŠTEKLIAIS PAGRĮSTO POŽIŪRIO IR INSTITUCINĖS TEORIJOS PERSPEKTYVOS
Mehmet Civelek, Aleksandr Ključnikov, Ludovit Hajduk, Roman Hlawiczka, Lukáš Durda
SANTRAUKA:  Rinkodaros inovacijų (MINNO) veikla yra gyvybiškai svarbi verslo tvarumui ir ilgalaikiam buvimui. Tačiau, priklausomai nuo kai kurių išorinių ir vidinių veiksnių, jų MINNO operacijos gali keistis ir tai gali sukelti įmonės gedimus. Šie veiksniai, būtent orientacija į naujoves (INOR) ir šeimos finansinis kapitalas (FAFICA), yra vidiniai veiksniai, įtraukti į išteklių pagrįstą vaizdą (RBV), o kiti veiksniai, tokie kaip politiniai (POLS), ekonominiai (ECOS) ir teisiniai (LEGAS), yra sąlygos, paaiškintos Institucinėje teorijoje. Tokiame kontekste analizuojamas INOR, FAFICA, POLS, ECOS ir LEGS poveikis MINNO iš 1367 įmonių. Tyrime taikomas tikslinis atrankos metodas, pasitelktas sukurtas internetinis klausimynas tyrimo duomenims rinkti. Be to, duomenų analizei taikytas Ordinal Logistic Regresion Test. Remiantis radiniais nustatytas reikšmingas INOR poveikio MINNO rezultatas, o kitų į institucinę teoriją ir RBV įtrauktų veiksnių, būtent FAFICA, reikšmingas poveikis nepatvirtintas. Tokių rezultatų priežastis gali būti įmonės dydis, sektorius, išteklių paskirstymas, MTEP biudžetai ir šalių teisinės aplinkos kokybė.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: rinkodaros naujovės; finansai; institucija pagrįstas vaizdas; ištekliais pagrįstas vaizdas; Europos įmonės.