Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2024
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2024
- © Latvijos universitetas, 2002-2024
Straipsnis
SKATINAMOJI POLITIKA, SKIRTA POZITYVIAM VARTOJIMUI TAIKANT DAUGIALYPĖS OLIGOPOLIJOS MODELĮ
Xiaolei Wang, Jijun Tang, Runxian Ma
SANTRAUKA:  Skatinamoji politika itin veikia produktų pasiūlą ir socialinę gerovę. Šiame tyrime analizuojama daugialypės oligopolijos rinka, kurioje atsižvelgiama į produktų diferenciaciją ir teigiamus vartojimo išorės veiksnius. Taip pat nagrinėjama optimali trijų skatinamųjų politikų - nacionalizacijos, vyriausybės subsidijų ir patekimo į rinką - politika, analizuojamas produktų diferenciacijos ir teigiamų vartojimo išorės veiksnių poveikis jai. Rezultatai rodo, kad produktų diferenciacija ir teigiami išoriniai vartojimo veiksniai turi įtakos skirtingiems pusiausvyros rezultatams. Trys skatinamosios politikos skirtingai veikia naudos paskirstymą, o nacionalizavimo politika yra optimali, kai produktų diferenciacija viršija tam tikrą lygį; priešingu atveju subsidijų politika yra optimaliausia.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: skatinamoji politika; nacionalizacija; vyriausybės subsidija; patekimas į rinką; oligopolija.