Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2005
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2005
- © Latvijos universitetas, 2002-2005
Straipsnis
Nacionalinių kultūrų pasipriešinimas globalinės rinkodaros įtakai
Indrė Pikturnienė
SANTRAUKA. Regioninė integracija ir šalys, kurios anksčiau buvo pasauliui „uždarytos“, susidūrė su universaliai arba iš dalies adaptuotais rinkodaros kompleksais. Šiame straipsnyje vystoma diskusija, ar globalios rinkodaros kampanijos bei akcijos gali daryti įtaką nacionalinėms kultūroms bei formuoti globalios kultūros ištakas. Tyrinėjant šį užsibrėžtą tikslą, visų pirma, išnagrinėta kultūros samprata ir jos evoliucionavimas, išlaikant nacionalinę kultūrą globalizacijos atveju arba prarandant kultūros identitetą.
Šiame tyrime autorė išdėsto savo kritinį požiūrį į šiuos reiškinius: (a) standartizuotas ir adaptuotas globalines kampanijas (akcijas); (b) produktus, susijusius arba nesusijusius su kultūra; (c) nacionalinės kultūros supriešinimą globalinės kultūros įtakai; (d) modernios kultūros skvarbą į kitas pasaulio kultūras; (e) postmodernaus vartotojo, kaip vartotojo-rinkodaros specialisto sąrangos prigimtinio diktatoriaus sampratą.
Kabinetinio tyrimo, atlikto 2003 m. vasarį, išvadose matyti, kad Lietuvai neabejotinai daro įtaką globalinis verslas ir globali kultūra.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: globalinė rinkodara, globalinė kultūra, nacionalinė kultūra, globalizacija.