Verslo ir ekonomikos
transformacijos
- © Vilniaus universitetas, 2002-2006
- © Brno technologijos universitetas, 2002-2006
- © Latvijos universitetas, 2002-2006
Straipsnis
Informacinių produktų vartojimas: ekonominės vertybės ir informacinė visuomenė
Elina Gaile-Sarkane
SANTRAUKA. Šiame straipsnyje autorė analizuoja Latvijos informacijos rinką, pateikia informacijos rinkos koncepcijas bei sąvokas; aptaria esamas informacijos produktų klasifikacijas bei siūlo savo požiūrį į tiriamąjį objektą. Straipsnyje pateikiami informacijos rinkos vertinimo metodai bei apžvelgiamas informacijos rinkos plėtros modelis. Autorė siūlo apskaičiuoti informatyvumo laipsnį, pagal kurį būtų galima prognozuoti informacinės visuomenės kūrimo tempus.
Remiantis pateiktu tyrimu, informacijos produktų vartojimas pagrįstas informacijos srautais ir jų transformacijomis. Straipsnyje teigiama, jog informacijos produktų vartojimas skatins informacijos rinkos savireguliaciją bei savaiminį augimą, tuo skatindamas informacinės visuomenės įsitvirtinimą valstybėje.
Latvijos informacijos rinkos analizė parodė, jog šios rinkos metinė apyvarta 2003 metais buvo 600 milijonų latų (960 milijonų eurų). Gan spartūs pasiekimai vyksta visose informacijos rinkos srityse, o ypač išsiskiria informacinės technologijos ir telekomunikacijos. Suprantama, kad informacijos produktų gamyba specializuojama pagal vartotojų poreikius. Pavyzdžiui, 2003 metais prekių ir paslaugų, susijusių su informacinėmis technologijomis, gamyba Latvijoje sudarė apie 6% bendro vidaus produkto (2003 metais šios produkcijos piniginė išraiška buvo 6,3 milijonų latų (10,1 milijonų eurų). Informacijos rinkos plėtra stimuliuoja valstybės integraciją į globalią informacinę visuomenę bei globalią ekonomiką.
REIKŠMINIAI ŽODŽIAI: informacinė visuomenė, informacinių technologijų rinka, informaciniai produktai, ekonominės vertybės, Latvija.